FRANKs Korvhantverk

Branding

Stockholmsbaserad designer och grafisk formgivare. Åsa Ericson erbjuder professionell hjälp med webbdesign, UX, branding, kommunikation och trycksaker.

FRANKs KORVHANTVERK

Att bygga ett varumärke.

Som en del av en kurs i varumärkesprofilering vid Linköpings universitet utvecklade vi en brandbook för det fiktiva familjeföretaget FRANKs Korvhantverk. Företaget ägs och drivs av den Norrköpingsbaserade grisbonden Frank Mosesson som har ett brinnande intresse för att producera egen högkvalitetskorv. Frank har hakat på foodtruck-vågen och säljer nu sina produkter till hungriga östgötar som både kan köpa sig en lyxig lunchkorv och kan köpa hem några hekto till middagen.

Konceptet bygger på ett möte mellan modernt formspråk och mer traditionellt rustika material. Då det fiktiva företaget är relativt ungt och inte har stora resurser lades mycket fokus på att skapa profilprodukter som stämplar och klistermärken vilka enkelt kan kombineras med enkla pappersprodukter för att skapa rätt stil utan att kosta för mycket.  Se brandbooken i sin helhet här.

Producerad i samarbete med Christoffer Torstensson.

Fokusområden: Branding, Förpackningdesign